Szanowni Państwo.
Przed nami rekrutacja do oddziału klasy VII dwujęzycznej. Uczniowie takiej klasy mają szersze
możliwości rozwoju umiejętności językowych. Już od klasy VII uczą się dodatkowo w języku obcym
dwóch przedmiotów – w przypadku klasy z językiem angielskim historii i realioznastwa, w przypadku
klasy z językiem niemieckim historii i wiedzy o społeczeństwie.
Korzyści płynące z dwujęzyczności:
- możliwość komunikowania się z większą niż osoba jednojęzyczna liczbą różnych grup ludzi,
- dwa światy doznań specyficzne dla każdego języka, np. sposobu prowadzenia rozmów, jedzenia, odbierania sztuki, itp.
- dwujęzyczność to przewaga w sposobie myślenia - dwa słowa na określenie jednego przedmiotu lub zjawiska, pomaga rozwijać kreatywność i poszerzać horyzonty myślowe,
- w teście na inteligencję osoby dwujęzyczne osiągają wyższe wyniki niż jednojęzyczne,
- potrafią lepiej planować oraz myśleć abstrakcyjnie i wychwytywać istotne informacje, a przez to łatwiej uczą się kolejnych języków,
- osoby te wykazuję więcej polotu i fantazji w sposobie myślenia, są bardziej wyczulone na niuanse językowe.
- korzyści w rozwoju emocjonalnym - przyswojenie nowej, obcej kultury odgrywa istotną rolę w procesie kształtowania się tożsamości i poczucia przynależności młodego człowieka – szanuje onkulturę i język innej osoby,
- osoba dwujęzyczna może być łącznikiem między pokoleniami, łączyć pokolenia, burzyć uprzedzenia, jest bardziej związana z rodziną, z dziadkami, rodzicami,
- korzyści zdrowotne - wyniki badań jednoznacznie wskazują, że mózg osób wielojęzycznych późniejsię starzeje – później zauważa się oznaki demencji i choroby Alzheimera.
Prócz samych umiejętności językowych dwujęzyczność wiąże się z licznymi korzyściami dla intelektu,
psychiki i zdrowia dziecka. Mózg otrzymuje zdrową dawkę treningu, a przy tym wiedzę i umiejętności,
które na tym etapie rozwoju utrwalają się nadzwyczaj szybko i efektywnie.
Bilingwizm m.in. poprawia koncentrację, wpływa na lepszą podzielność uwagi oraz pamięć
(semantyczną i epizodyczną), pogłębia wrażliwość kulturową i społeczną, rozwija zdolności
analityczne i empatyczne. Dwujęzyczne dzieci, a później dorośli osiągają lepsze wyniki w nauce, mają
większe możliwości adaptacji społecznej i kulturowej.
W związku z tym warto złożyć wniosek do oddziału dwujęzycznego. Aby zostać uczniem takiej klasy
należy również przystąpić do testu predyspozycji językowych, który zaplanowany jest na czerwiec
2023r. (w załączeniu harmonogram rekrutacji).
Ponadto informuję, że oddziały dwujęzyczne powstaną pod warunkiem zgłoszenia się odpowiedniej
liczy uczniów.
Gorąco zapraszam, Dyrektor szkoły Janusz Cymerman
Harmonogram rekrutacji do oddziału klasy VII dwujęzycznej Szkoły Podstawowej nr 37 w Szczecinie
Lp. |
Nazwa etapu |
Data rozpoczęcia |
Data zakończenia |
|
1 |
Składanie wniosku o przyjęcie do oddziału klasy VII dwujęzycznej publicznej szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków i kryteriów branych pod uwagę przy postępowaniu rekrutacyjnym |
10 marca 2020 r. |
23 marca 2020 r. godz. 12:00 |
|
2. |
Przeprowadzenie sprawdzianu predyspozycji językowych na warunkach ustalonych przez radę pedagogiczną |
30 marca 2020 r. godz. 16:00 |
||
3 |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywny wynik sprawdzianu predyspozycji językowych. |
6 kwietnia 2020 r. godz. 12:00 |
||
4 |
Uzupełnienie wniosku o kopię świadectwa uzyskania promocji do klasy VII |
26 czerwca 2020 r. |
1 lipca 2020 r. do godz. 12:00 |
|
5 |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. |
3 lipca 2020 r. godz. 12:00 |
||
6 |
Potwierdzenie przez rodziców kandydata woli uczęszczania do oddziału dwujęzycznego poprzez złożenie oryginału świadectwa promocyjnego do klasy VII. |
3 lipca 2020 r. |
8 lipca 2020 r. do godz. 15:00 |
|
7 |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych. |
9 lipca 2020 r. godz. 12:00 |
||
pliki do pobrania: |