"Pomyślcie, to nic nie boli."

Grudzień 2024
P W Ś C Pt S N
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

 

 

 

Inspektor Ochrony Danych:

Rafał Malujda

   tel.+48-91-852-20-93

 

 
 
 
 

 

RODO-informacje

985 Leśna Sobota po Puszczy Bukowej

złaz na Wzgórzu Akademickim

24 listopada 2018 r.

 

Zapraszamy na wspólny spacer. Zabieramy ze sobą 2 bilety za 1,50 coś do jedzenia i picia oraz książeczki turystyczne. Zbiórka chętnych do wspólnej wędrówki 9:30 przed szkołą. Powrót około godziny 13

 

Trasa: Zdroje Dworzec – szlak niebieski – Grodzisko Chojna – szlak zielony – bez szlaku – Morowe Kamienie – rezerwat Zdroje – szlak żółty – Wzgórze Akademickie, 6,0 km

 

Powrót: Zejście szlakiem żółtym do ul. Gwiaździstej ok. 0,5 km

 

Wpis do książeczki OTP – 6,5 km

Wpis do książeczki Turysta Przyrodnik:

  • Dęby Starkowskie
  • Dąb Michała i Zosi
  • rezerwat Zdroje

Opiekunowie: Ewa Gąsiorowicz i Ewa Wolanicka

Patriotyzm to postawa szacunku, umiłowania i oddania własnej ojczyźnie oraz chęć ponoszenia za nią ofiar, pełna gotowość do jej obrony w każdej chwili. Czy jednak w dzisiejszych czasach pojęcie „patriotyzm” jeszcze istnieje? Czy każdy może być patriotą? Może przejawem umiłowania wobec kraju jest choćby wywieszenie flagi państwowej podczas Święta Konstytucji 3-go Maja czy odśpiewanie hymnu z okazji meczu? Warto się nad tym zastanowić.

Okazję do takich przemyśleń mieli uczniowie wszystkich klas 4-6 naszej szkoły, którzy 13 listopada br. obejrzeli spektakl w wykonaniu aktorów Teatru Edukacji i Profilaktyki Maska z Krakowa pt.: „Zadanie z patriotyzmu”.
Bohaterka przedstawienia mająca do przygotowania pracę domową na temat zachowań patriotycznych we współczesnym świecie, wspólnie z widownią próbowała uporać się z tym zagadnieniem. Dzięki temu, uczniowie aktywnie włączyli się w jego przebieg i przyjęli przedstawienie z wielkim zainteresowaniem. Spektakl wywarł na uczniach duże wrażenie. Skłonił do dyskusji o współczesnym rozumieniu patriotyzmu, zwłaszcza teraz, gdy obchodzimy 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości.

Pedagog SP37
Ewelina Jeżewska

Samorząd Uczniowski dla Niepodległej

 

Absolutnie niepowtarzalną okazją do świętowania jest setna rocznica odzyskania wolności przez Polskę. Opiekunki Samorządu Uczniowskiego miały mnóstw pomysłów na obchody tej okrągłej rocznicy.

  • Przeprowadziłyśmy warsztaty dla uczniów klas I - III, gdzie przy utworach patriotycznych powstawały kotyliony.
  • Ozdobiłyśmy korytarze w różnego rodzaju akcenty w kolorystyce flagi polskiej.
  • Na korytarzach i w salach lekcyjnych powiewało po 100 biało - czerwonych flag, od każdej klasy I - VI.
  • Do końca roku prowadzimy księgę „100 ciekawych ludzi, 100 pasji, na 100 - lecie Niepodległej”, gdzie wpisują się zapraszani do szkoły goście.
  • Wręczaliśmy rano kotyliony rodzicom, dziadkom, śpiewając przy tym piosenki żołnierskie i te o charakterze patriotycznym. Tego samego dnia w godzinach przedpołudniowych kotyliony otrzymali napotkani mieszkańcy osiedla Słoneczne.
  • Delegacja SU złożyła kwiaty i znicz pod pomnikiem Niepodległości. 
  • Zorganizowałyśmy „żywą flagę” - zainteresowanie było tak wielkie, że flaga ta powstała kilka razy na hali, na apelach klas I - III.

Opiekunki SU: I. Krawcewicz, K.Karpina

Ps. Dziękujemy za pomoc p. R. Marczewskiej, p. I. Rudzkiej, wychowawcom klas I - VI. 

14 listopada uczniowie klas trzecich przygotowali uroczysty apel z okazji 100 Rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę. Uczniowie klas młodszych, nauczyciele, rodzice i dyrekcja, którzy uczestniczyli w apelu wysłuchali krótkiej historii dotyczącej naszego kraju. Były pieśni patriotyczne, legionowe, wiersze, taniec polonez. Na zakończenie apelu wspólnie zaśpiewaliśmy wszystkie zwrotki hymnu narodowego oraz z biało- czerwonych kart zrobiliśmy ogromną flagę Polski. Była to dla wszystkich ciekawa lekcja historii.

Wychowawcy klas 3: Ewa Wolanicka, Maria Wojszwiłło, Irena Krawcewicz

 

Czytaj więcej: 100 Rocznica Odzyskania Niepodległości

5 listopada klasa 1 d uczestniczyła w zajęciach w ramach projektu Filmowy Plac Zabaw w Domu Kultury 13 Muz. Dzięki interaktywnej przestrzeni, poprzez zabawę, mogliśmy przenieść się do początków kinematografii, wypróbować wybrane tricki i efekty specjalne , wykonać własną zabawkę imitującą ruch oraz obejrzeć film rysunkowy. Kulminacyjnym punktem naszej przygody było przeniesienie się do zaaranżowanej pracowni animacji i mini – laboratorium dźwięku, gdzie z wykorzystaniem rekwizytów i udziałem wszystkich osób jako aktorów stworzyliśmy własny film. Przywieźliśmy go jako pamiątkę z tego projektu. Wróciliśmy niezwykle zadowoleni i jak zwykle polecamy wizytę w 13 Muzach.

 

Klasa 1 d z wych. Małgorzatą Antczak