Ostatnio aura sprzyja, dzięki czemu będziemy mogli być coraz to częstszymi gośćmi na pobliskim placu zabaw, czy boisku. Na ostatnim Klubiku Malucha klasa 1B z wielkim entuzjazmem wyruszyła na spacer po osiedlu. Po spacerze spędziła miło czas na placu zabaw. Codzienne życie ucznia to nie tylko nauka, rysowanie, recytowanie czy śpiewanie, ale także świetna zabawa na świeżym powietrzu.
Ewa Kalityńska – Rutkowska
Czytaj więcej: Zabawy na świeżym powietrzu – Klubik Malucha 1B
Dzieci z klasy 1B w ramach Klubiku Malucha własnoręcznie wykonywały kolorowe bransoletki z koralików według własnego projektu. Tworzenie własnej biżuterii rozwija nie tylko kreatywność i zdolności plastyczne. Nawlekanie koralików ćwiczy motorykę palców i dłoni ( tzw. motorykę małą), przez co przygotowuje dzieci do nauki poprawnego pisania. Bransoletki wyszły pięknie co widać na załączonych zdjęciach.
Agnieszka Pieprzyk
Czytaj więcej: Nowe techniki plastyczne – tworzenie biżuterii
Uczniowie klasy 1a wybrali się w "podróż" do Figurolandii. Aby tam dotrzeć podróżowali autobusem, pociągiem, samolotem i statkiem. Figurolandia to wyspa na której wszystko zbudowane jest z figur geometrycznych. Zadaniem dzieci było przedstawienie na kartce tego co "zobaczyli" będąc na wyspie przy pomocy gotowych figur geometrycznych.
Dorota Klimek
Walentynki - święto zakochanych ale i przyjaźni utrwaliło się w naszej obyczajowości. To przepiękne święto dla wszystkich, niezależnie od wieku. Przed feriami dzieci z klasy 1A uczęszczające na Klubik Malucha poznały znaczenie słów miłość i przyjaźń. Uczniowie otrzymali przygotowane wcześniej przez nauczyciela czerwone serca, na których można było wyznać miłość, podziękować, czy po prostu „wpisać” pinezką imię sympatii.
Czytaj więcej: Walentynki - święto nie tylko dla zakochanych
W ramach zajęć "Klubiku Malucha" klasa 1a grała w gry planszowe. Najpierw została skonstruowana "wielka" gra planszowa oraz omówione zostały zasady rozegrania gry. Dzieci podzieliły się na dwie drużyny poprzez grę losową "Marynarzyk" a następnie przy pomocy kostki losowały kolor pionka i pierwszeństwo rzutów. Każda osoba z drużyny rzucała kostką oraz głośno licząc przestawiała pionek. Rozgrywki zakończyły się remisem drużyn. Następnie uczniowie korzystając z gotowych gier planszowy przeprowadzali rozgrywki według ustalonych przez siebie zasad.
Dorota Klimek