21 marca obchodzimy pierwszy dzień wiosny, z tej okazji dzieci z świetlic 219 i 202 zadbały o odpowiedni wystrój sal świetlicowych. Pokolorowały kredkami pastelami obrazki przedstawiające kwiatki, motyki, pszczółki. Następnie obrazki zostały wycięte i pięknie ozdobiły gazetkę świetlicową. W salach zrobiło się bardziej kolorowo i czuć uroki pięknej pory roku - wiosny. Poniżej zamieszczone zdjęcia przedstawiają efekt końcowy prac.
Agnieszka Szczybelska
Świetlica szkolna to miejsce gdzie dzieci mogą miło, przyjemnie i pożytecznie spędzić czas zarówno przed jak i po zajęciach lekcyjnych. Jest to miejsce nauki, rozwoju, zabawy i odpoczynku. Podczas zajęć świetlicowych wychowawcy zapewniają uczniom poczucie bezpieczeństwa i stwarzają atmosferę akceptacji każdego z nich.
Tematy tygodnia często inspirują dzieci do podzielenia się swoją wiedzą, czy doświadczeniami. W świetlicy 219 zorganizowane zostały warsztaty, pt.: „Skąd się wzięły kolory?” Zajęcia zostały podzielone na dwie części. W pierwszej, dzieci bawiły się wspólnie z nauczycielkami w zabawę „Mam taki kolor”. Zdobyły informacje o kolorach podstawowych i pochodnych.
Malunki piaskowe to bardzo dobry trening dla małych rąk. To zabawy, które pomagają pobudzać dziecięcą fantazję, a także rozwijają umiejętność obserwacji i poczucie estetyki. Uwalniają kreatywność i uczą młodego artystę staranności, skupienia i dokładności. Pozwalają poznawać barwy, dobierać je i dowolnie mieszać. Obrazki piaskowe to niekończąca się chęć eksperymentowania.
Dzieci najlepiej rozwijają się poprzez integrację sensoryczną czyli poznawanie świata wielozmysłowo. Wszelkiego rodzaju masy plastyczne dostarczają wielu doznań i znakomicie oddziałują na dziecięcą fantazję. Zabawy z masami plastycznymi, takimi jak piankolina czy piasek kinetyczny zachęcają dzieci do wąchania, dotykania, badania świata za pomocą zmysłów. To doskonały pomysł na oderwanie dziecka od telewizora czy tableta.
Czytaj więcej: Masa lekka i miękka, z której można wykreować dowolne kształty