"Pomyślcie, to nic nie boli."

Grudzień 2024
P W Ś C Pt S N
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

 

 

 

Inspektor Ochrony Danych:

Rafał Malujda

   tel.+48-91-852-20-93

 

 
 
 
 

 

RODO-informacje

21 marca obchodzimy pierwszy dzień wiosny, z tej okazji dzieci z świetlic 219 i 202 zadbały o odpowiedni wystrój sal świetlicowych. Pokolorowały kredkami pastelami obrazki przedstawiające kwiatki, motyki, pszczółki. Następnie obrazki zostały wycięte i pięknie ozdobiły gazetkę świetlicową. W salach zrobiło się bardziej kolorowo i czuć uroki pięknej pory roku - wiosny. Poniżej zamieszczone zdjęcia przedstawiają efekt końcowy prac.

Agnieszka Szczybelska

Czytaj więcej: Wiosna w świetlicy 202 i 219

Świetlica szkolna to miejsce gdzie dzieci mogą miło, przyjemnie i pożytecznie spędzić czas zarówno przed jak i po zajęciach lekcyjnych. Jest to miejsce nauki, rozwoju, zabawy i odpoczynku. Podczas zajęć świetlicowych wychowawcy zapewniają uczniom poczucie bezpieczeństwa i stwarzają atmosferę akceptacji każdego z nich.

 

Czytaj więcej: Odrabianie zadań domowych w świetlicy 219

Tematy tygodnia często inspirują dzieci do podzielenia się swoją wiedzą, czy doświadczeniami. W świetlicy 219 zorganizowane zostały warsztaty, pt.: „Skąd się wzięły kolory?” Zajęcia zostały podzielone na dwie części. W pierwszej, dzieci bawiły się wspólnie z nauczycielkami w zabawę „Mam taki kolor”. Zdobyły informacje o kolorach podstawowych i pochodnych.

 

Czytaj więcej: Eksperymentowanie z kolorami

Malunki piaskowe to bardzo dobry trening dla małych rąk. To zabawy, które pomagają pobudzać dziecięcą fantazję, a także rozwijają umiejętność obserwacji i poczucie estetyki. Uwalniają kreatywność i uczą młodego artystę staranności, skupienia i dokładności. Pozwalają poznawać barwy, dobierać je i dowolnie mieszać. Obrazki piaskowe to niekończąca się chęć eksperymentowania.

 

Czytaj więcej: Mnóstwo kreatywnej zabawy w świetlicy 5

Dzieci najlepiej rozwijają się poprzez integrację sensoryczną czyli poznawanie świata wielozmysłowo. Wszelkiego rodzaju masy plastyczne dostarczają wielu doznań i znakomicie oddziałują na dziecięcą fantazję. Zabawy z masami plastycznymi, takimi jak piankolina czy piasek kinetyczny zachęcają dzieci do wąchania, dotykania, badania świata za pomocą zmysłów. To doskonały pomysł na oderwanie dziecka od telewizora czy tableta.

 

Czytaj więcej: Masa lekka i miękka, z której można wykreować dowolne kształty