W dniach 17 – 19 marca 2021r. uczniowie klas ósmych w całej Polsce zmagali się z zadaniami sprawdzającymi ich wiedzę i umiejętności z języka polskiego, matematyki i języka obcego na próbnym egzaminie.
Zadania egzaminacyjne zostały przygotowane przez Centralną Komisję Egzaminacyjną. Jest to bardzo ważny test diagnostyczny, ponieważ uczniowie będą mogli dowiedzieć się, co już opanowali w stopniu bardzo dobrym, a nad czym jeszcze trzeba będzie popracować.
Mimo trudnych warunków pandemicznych w naszej szkole udało się sprawnie przeprowadzić próbę. Stawili się prawie wszyscy uczniowie. Teraz czekamy na wyniki.
Powodzenia,
wicedyrektor Ewa Zagubień
18 i 19 marca 2021 roku w bibliotece odbyło się pasowanie uczniów klas pierwszych na czytelników. Pragniemy zachęcić najmłodszych do korzystania z biblioteki szkolnej, wypożyczania książek i systematycznego czytania. Dzieci dowiedziały się jak dbać o książki, czego nie wolno robić czytając książki, jednym słowem poznały „prośby książek”. Pierwszoklasiści rozwiązywali szkolne i bajkowe zagadki. Po takim wprowadzeniu złożyli uroczyste przyrzeczenie.
Na pamiątkę spotkania uczniowie otrzymali zakładkę do książki i dyplom czytelnika oraz wypożyczyli pierwszą książkę.
W dniu 9 marca 2021 r. pedagog i psycholog szkolny po raz drugi przeprowadziły Webinarium, tym razem dla rodziców klas IV-VI, pt. „Domowe Zasady Ekranowe. Jak zadbać o zrównoważone korzystanie z urządzeń ekranowych dla dobra dziecka i całej rodziny”.
Podczas szkolenia online przygotowanego dla rodziców (na platformie Teams) miałyśmy możliwość zwrócenia uwagi opiekunów na zrównoważone korzystanie z urządzeń ekranowych, szczególnie w czasach zdalnej nauki, spowodowanej pandemią – COVID 19. Poruszane przez nas zagadnienia dotyczyło szeroko rozumianego bezpieczeństwa w sieci oraz zagrożeń wynikających z niekontrolowanego korzystania z ekranów jak również budowania relacji rodzic-dziecko. Ponadto zwracałyśmy uwagę rodziców na konieczność weryfikacji treści, formatów (gry, filmy np. na YouTube, portale społecznościowe), do wieku dziecka.
Na koniec webinarium przedstawiłyśmy zasady i rekomendacje, które mogą pozytywnie wpłynąć na relacje rodzinne, w tym jakościowy czas spędzony z dzieckiem, którego życzyłyśmy sobie i wszystkim rodzicom.
Pedagog i psycholog szkolny