Według profesor Jadwigi Izdebskiej czas wolny dziecka jest to okres, który pozostaje mu po wypełnieniu obowiązków szkolnych, domowych, czynności organizacyjno-porządkowych, związanych z zachowaniem zdrowia i higieny, czas w którym może ono wykonywać czynności według upodobania, związane z wypoczynkiem, rozrywką i zaspokajaniem potrzeb wynikających z własnych zainteresowań. W kubiku Malucha dzieci klasy I c zostały wprowadzone w temat zajęć dźwiękami piosenki ”Mój wolny czas”.
Podczas zajęć dowiedziały się jaka jest różnicą między biernym a czynnym sposobem spędzania czasu wolnego. Wyjaśnione zostały pojęcia: ,,zainteresowania” i ,,hobby”. Dzieci prawidłowo nazywały ilustracje przedstawiające różne pasje np. czytanie, śpiewanie, zajęcia plastyczne, krawiectwo, gotowanie, turystyka, jazda na rowerze, taniec, sport, słuchanie muzyki itp. Uczniowie chętnie rozwiązywali zagadki, opowiadali o swoich ciekawych zainteresowaniach, wykonywali piękne prace plastyczne. Po przeprowadzonych zajęciach dzieci wiedzą, jakie znaczenie ma czas wolny i jak ważne jest odpowiednie zagospodarowanie go.
Wiesława Szymańska