"Pomyślcie, to nic nie boli."

Listopad 2024
P W Ś C Pt S N
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

 

 

 

Inspektor Ochrony Danych:

Rafał Malujda

   tel.+48-91-852-20-93

 

 
 
 
 

 

RODO-informacje

Dnia 25.10.2016 dzieci z grupy „03” wybrały się do Teatru Lalek Pleciuga na spektakl – „Niebieski piesek”.

Teatr – to wspaniały, pełen magii i czarów świat, w którym niemożliwe staje się prawdą. W teatrze zwierzęta mówią ludzkim głosem, warzywa zamieniają się w królewny, latają dywany, a ze starej lampy wychodzi tajemnicza zjawa.

 

Niebieski piesek to poruszająca historia o przyjaźni, poszukiwania swojego miejsca w świeci i prawa do bycia innym.

„Jakże ciężko być jedynym na świecie Niebieskim Pieskiem – niebieskim od ogonka po pyszczek, z niebieskimi łapkami, niebieskim brzuszkiem i niebieską główką! Jakże ciężko być niebieskim, gdy wszystkie inne psy nie mają choćby jednej niebieskiej plamki!”. Tymi słowami zaczyna się spektakl teatralny. Dzieci z niezwykłym zainteresowaniem obejrzały tę sztukę. Aktorzy, prawdziwa scena, muzyka oraz bajecznie kolorowe kostiumy przyciągały uwagę młodych widzów i wywoływały na wielu twarzach prawdziwy zachwyt. Znakomita gra aktorów sprawiła, że dzieci z dużym zainteresowaniem śledziły przedstawienie od początku do końca. Nie zapomniały także podziękować – nagrodzić aktorów gromkimi brawami.

Po powrocie do szkoły, dzieci długo opowiadały o swoich wrażeniach i spostrzeżeniach związanych ze sztuką.

Celem naszej wycieczki do Teatru było rozbudzenie zainteresowania sztuka teatralną poprzez bezpośredni kontakt z teatrem i aktorami, a także kształtowanie prawidłowych zachowań w miejscach publicznych.

Dzięki kontaktom ze sztuka teatralną dzieci rozwijają myślenie, wyobraźnię, poznają skutki zachowań bohaterów.

Teatr rowija dzieci intelektualnie, wzbogaca ich świat nowymi treściami. Podczas spektaklu stykają się one z normami społecznymi, wartościami, bohaterami pozytywnymi i negatywnymi. Wczesne kontakty ze sztuką zachęcają dzieci do własnej twórczości i kształtują u dziecka głębokie przeżycia artystyczne.