Ruch to zdrowie, każdy to powie!. Uczniowie świetlicy 102 bardzo lubią taką formę zajęć. Bieganie, skakanie, a także mała, zdrowa rywalizacja sprawia, że dzieci wyrabiają w sobie umiejętność radzenia z problemami w dorosłym życiu. Rywalizacja poprzez sport pobudza bowiem ambicje i pozytywnie wpływa na wydajność wśród dzieci. Dlatego, jak tylko jest możliwość, świetlica zaprasza uczniów do sportowych rozgrywek.
Zabawy ruchowe dla dzieci są interesującą i ciekawą formą wspomagającą rozwój osobowy – zwiększają wydolność organizmu, poprawiają sprawność fizyczną i umysłową, likwidują nerwowe napięcie i sprzyjają czynnemu wypoczynkowi. Dzieci rozwijają wszystkie cechy motoryki, to jest siłę, szybkość, zręczność, wytrzymałość, umiejętności ruchowe. W tego typu grach i zabawach ważny jest ruch. Dzieci kochają zabawy z rówieśnikami. To najlepsza kuracja na wzmocnienie tężyzny i odporności:)
Wychowawcy świetlic: Adrianna Marczewska-Piasecka i Ewa Kalityńska – Rutkowska
W minionym tygodniu uczniowie w sali 102 uczestniczyli w zajęciach o zwierzętach. Zaczęliśmy od zagadek wprowadzających dzieci w temat tygodnia: „Nasi czworonożni przyjaciele”. Przekazane zostały podstawowe informacje na temat historii związków człowieka i psa, zasad doboru rasy przez przyszłego właściciela, opieki i wychowania, a także zachowania się w sytuacjach trudnych gdy dochodzi do ataku na człowieka. Dzieci wykazały się dużą wiedzą.
Następnie czytane były uczniom wiersze o zwierzętach. Na podstawie wybranego wiersza „Portrecik psa” autorstwa A. Kuhn-Cichockiej dzieci wraz z nauczycielem rysowały psa na dużych arkuszach papieru, zgodnie ze słowami utworu. Kolejnym etapem zajęć było oglądanie ilustracji, zdjęć, czasopism, książek przygotowanych przez nauczyciela. Następnie dzieci uczestniczyły w zabawach ruchowych związanych z tematem tygodnia. Zajęcia sprawiały dzieciom dużo radości.
Wychowawca świetlicy: Ewa Kalityńska-Rutkowska
Geoplan jest to bardzo prosty przedmiot, który pomoże każdemu dziecku zrozumieć matematykę. Podstawą konstrukcji geoplanu jest tzw. sieć kwadratowa, czyli inaczej mówiąc sieć punktów, w których przecinają się linie równoległe i prostopadłe równo od siebie oddalone. Geoplan jest tabliczką, na której w punktach sieci tkwią wystające kołeczki. Uzupełnieniem są różnej wielkości kolorowe gumki, np. recepturki, które dziecko rozpina na kołeczkach. Możemy za pomocą gumek przedstawić figury geometryczne, ich lustrzane odbicie, a także przeróżne obrazki utworzone według własnego pomysłu. Za pomocą geoplanu: - ćwiczymy koordynację wzrokowo-ruchową - mamy możliwość przedstawienia figur geometrycznych - rozwijamy wyobraźnię - poznajemy kierunki - mamy możliwość zapoznania ze skalą - rozwijamy myślenie i ćwiczymy pamięci - planujemy ruch. Tak świetną zabawę polecają uczniowie ze świetlicy 102!
Wychowawca świetlicy: Ewa Kalityńska-Rutkowska
W świetlicy 202 dzieci zapoznały się z wartościami odżywczymi warzyw i owoców oraz dowiedziały się jaki wpływ na nasz organizm ma ich spożywanie. Wykonały także pracę plastyczną polegającą na przyklejaniu kolorowej bibuły na arkusze papieru z rysunkami owoców i grzybów. Powstały piękne prace które można podziwiać na naszej tablicy świetlicowej.
Wychowawca świetlicy: Agnieszka Pieprzyk
Czytaj więcej: „Jesienne owoce z kolorowej bibuły” – świetlica 202
Zabawy z chustą animacyjną mają wiele zalet. Kolorowa chusta wzbudza duże zaciekawienie przyciągając uwagę uczniów. Zabawy z chustą poza tym, że są atrakcyjne dla dzieci, to ćwiczą różne umiejętności; łącząc wrażenia wzrokowe, dotykowe i ruch, wprowadzają radosny nastrój i odprężenie. Kolorowa chusta może być wykorzystywana przy zajęciach integrujących, rozwijających refleks i koordynację. Dzięki niej można przenieść się w czasie i przestrzeni, a także wcielić się w niezwykłe postaci. Ogromna ilość gier i zabaw, w której można jej użyć pozwoli wykorzystać chustę na najróżniejsze sposoby. Chustą można bawić się i w sali, i w plenerze. Uczniowie ze wszystkich świetlic bardzo chętnie przyłączali się do proponowanych przez nauczyciela zabaw.)
Wychowawcy świetlic