W ramach tygodnia tematycznego "Szczecin - moje miasto", dzieci w świetlicy 219 rozpoznawały najciekawsze zabytki Szczecina na fotografiach i pocztówkach. Następnie wykonana została przez nich praca techniczna. Każde dziecko otrzymało Herb Szczecina - do ich zadania należało: pociąć kartkę tak, żeby powstały puzzle, ułożyć je prawidłowo, a następnie przykleić na dużą kartkę. W ten sposób uczniowie utrwalili sobie obraz Herbu naszego pięknego miasta. Wykonane prace ozdobiły salę świetlicy.
Wychowawcy świetlic: Agnieszka Bobkowicz, Ewa Kalityńska-Rutkowska
Dzieci mają w świetlicy mnóstwo zajęć! Przede wszystkim mogą się bawić, a to póki co dla uczniów zmęczonych obowiązkami dnia codziennego jeszcze duża atrakcja. W świetlicy dzieci mają do dyspozycji klocki, autka, misie, gry planszowe, piłki, skakanki. Od jakiegoś czasu dzieci uczęszczające do świetlicy szkolnej nr 219 mogą się cieszyć nowymi grami i puzzlami ("5 sekund", "Wieża", "Kalambury", "Spadające małpki", "Skaczące żabki", "Bingo", "Cukierki", "Flagi", "Snooker", "Gry planszowe na boisko szkole" oraz 9 opakowań puzzli,). Zakup nowych zabawek sprawił dzieciom wiele radości.
Dziękujemy rodzicom dzieci uczęszczającym na świetlicę szkolną za regularne wpłaty na wyprawkę świetlicową. Dzięki tym wpłatą możemy na bieżąco doposażać nasze świetlice w nowe zabawki, artykuły papiernicze oraz wodę dla dzieci
Wychowawcy świetlicy szkolnej 219
Pierwsze promienie wiosennego słońca to znak, który dosłownie budzi ludzi do życia. Każdy zaczyna myśleć o tym, żeby spędzić nieco czasu na świeżym powietrzu i porzucić zimne mury, w których spędziliśmy całą zimę i nareszcie świetnie się zabawić w plenerze. Słońce, wiosenny wiatr i dobre towarzystwo to zdecydowanie jedne z najprzyjemniejszych aspektów ciepłych miesięcy. Nic tak nie łączy, jak wspólna zabawa!
Zabawa twórcza, jaką jest malowanie farbami na foli spożywczej wspomaga rozwój umiejętności manipulowania ręką. Dziecko samo decyduje, czy malować będzie palcami, pędzelkiem czy może zdecyduje się na inne narzędzie pracy - np. dostępną na łonie natury trawą. Sama folia jest rewelacyjna. Jej śliska powłoka i przeźroczystość pozwalają na rozwój wyobraźni, doświadczenie barw i ich połysku w blasku promieni słonecznych. Relacje pomiędzy dziećmi zdecydowanie nabierają wesołych kolorów. Wiosną, kiedy słońce daje nam tyle energii, podarowaliśmy sobie dzień pozbawiony stresu, zmartwień i złego humoru, czerpiąc z niego jak najwięcej radości i oddechu, ładując zarazem „baterię” na cały rok.
Wychowawcy świetlic: Maria Piotrowska & Ewa Kalityńska - Rutkowska
W dzisiejszym świecie dzieci mają coraz mniej doświadczeń sensorycznych, za to niesamowicie szybko w ich życiu pojawia się telefon czy tablet.
Świetnym pomysłem na prostą zabawkę sensoryczną, która jest niedroga i wciąga na długo są żelowe woreczki. Te sensoryczne przedmioty posiadają wiele walorów edukacyjnych zapewniając dzieciom bardzo rozwojową i kreatywną zabawę.
Dzieci można zaciekawić wkładając do środka żel do włosów i różne drobne, kolorowe przedmioty. Można zrobić także woreczki z figurami geometrycznymi, cyframi, zbiorami liczb itd. Tak wykonane zabawki-woreczki dziecko może gnieść, przesuwać koraliki w nim umieszczone, przemieszczać małe zabawki i oglądać je pod światło. Co najważniejsze są bardzo proste do wykonania nawet przez same dzieci, a własnoręczne wykonywanie wywołuje same pozytywne emocje. Z zabaw płynie chęć poznania, która pobudzając wyobraźnię pozytywnie wpływa na rozwój dzieci.
Eksperymenty to zawsze świetny pomysł na wspólną zabawę z dziećmi. Nie potrzeba laboratoriów i drogich urządzeń żeby na chwilę stać się fizykiem-eksperymentatorem. Wszystkie potrzebne produkty można znaleźć w pobliskim supermarkecie lub osiedlowym sklepie. W świetlicy 202 przeprowadzono następujące eksperymenty: „Kolorowy deszcz”, „Lampa Lava” , „Tańczący olej”, „Uciekający pieprz”. Dzieci z dużym zaciekawieniem obserwowały zachodzące podczas doświadczeń zjawiska. Wszystkie zabawy uczniowie mogą powtórzyć w domu pod opieką rodziców..
Wychowawca świetlicy: Agnieszka Pieprzyk